My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

VR6, V6, R32, R36, V5, Turbo, Kompressor, Lachgas, Serie, stellt Euren Schatz vor!
Benutzeravatar
GolfII-VR6
Polofahrer
Polofahrer
Beiträge: 234
Registriert: 31.03.2010, 15:01

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von GolfII-VR6 »

The question of the previous speaker:
Yellow Stuff with which discs? Normal without grooves and holes? right?
The Name of the Discs?

MfG
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

GolfR29 hat geschrieben:Yellostuff mit welchen Scheiben,waren normale ohne nuten und Löcher richtig?

bitte jemand übersetzen mein english ist... :flucht:
Yellowstuff on orginal 334mm discs.
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Benutzeravatar
GolfR29
VR6-Meister
VR6-Meister
Beiträge: 1661
Registriert: 03.05.2010, 18:51

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von GolfR29 »

hi, orig VW disc ATE?
Alltag: Audi80 B4 Avant Quattro

Spaß: Golf3 VR6T FWD
Lupo TDi
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

GolfR29 hat geschrieben:hi, orig VW disc ATE?
Yes

Bild

Bild

288mm vs 334mm

Bild

Bild
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Benutzeravatar
GolfR29
VR6-Meister
VR6-Meister
Beiträge: 1661
Registriert: 03.05.2010, 18:51

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von GolfR29 »

Danke,also Thank You :up:
Alltag: Audi80 B4 Avant Quattro

Spaß: Golf3 VR6T FWD
Lupo TDi
Benutzeravatar
1master1
VR6-Fahrer
VR6-Fahrer
Beiträge: 400
Registriert: 28.12.2008, 21:32

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von 1master1 »

Hi
you can with help regarding the sleeves where you can buy something
ImageUploadedByTapatalk1389041268.208507.jpg
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

Ohh.. I cant remember. Bought it in USA. Made a diffrence from the orginal rubber.
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

11 blade Billet wheel and a new resircluted Tial QR 50mm bov in the right colour :up:

Bild
Bild
Bild
Bild
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
MULLE123
VR6-Chefmechaniker
VR6-Chefmechaniker
Beiträge: 1226
Registriert: 04.12.2008, 23:29

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von MULLE123 »

Looks nice. Which boost? Dyno is planned?
I hope i haven't missed it but what about your gear? Something special?
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

Boost is adjusted from 1 -2 bar. Run 1.5 bar most of the time. Never had it on dyno.
Gearbox is from Bora V6 4motion. 02M drp code.
Peloquin fwd diff, Clutchmasters FX850 twin disc with custom axels from The driveshaftshop.
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

In march i got the 35R back from balancing @ 80.000 RPM. Maxed out @ 109.000RPM just to check if everything was ok. And it was. Turbo is in a very good shape. Gotta love the British turbo tech guy "Greg" that works for http://www.turbo.no. What an service and support!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Test fitting some parts. Waiting on some parts as well...

Bild
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

Some updates done..

Bild

Bild

Bild

Bild

Fragola hose end, forged:

Bild

Bild

Bild


Autometer fuelpressure cauge

Bild

New Fragola AN10 to the Mocal cooler

Bild


New straps for the fuel tank.

Bild
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

New Fragola an3 oil feed for the GT35R.

Bild

Bild

Bild

DEI heat products..

Bild

Bild

Old and new vacuum. New and old turbo return oil line. Fragola AN10.

Bild


Bild

Bild
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Idle.. Oil pressure, electric fuel pressure and boost.

Bild
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Benutzeravatar
GolfR29
VR6-Meister
VR6-Meister
Beiträge: 1661
Registriert: 03.05.2010, 18:51

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von GolfR29 »

:up:
Alltag: Audi80 B4 Avant Quattro

Spaß: Golf3 VR6T FWD
Lupo TDi
Antworten
  • Vergleichbare Themen
    Antworten
    Zugriffe
    Letzter Beitrag