My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

VR6, V6, R32, R36, V5, Turbo, Kompressor, Lachgas, Serie, stellt Euren Schatz vor!
Benutzeravatar
AAA-Cabrio
VR6-Chefmechaniker
VR6-Chefmechaniker
Beiträge: 1484
Registriert: 30.04.2007, 21:40

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von AAA-Cabrio »

:up:
Amazing Thread
Benutzeravatar
GolfII-VR6
Polofahrer
Polofahrer
Beiträge: 234
Registriert: 31.03.2010, 15:01

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von GolfII-VR6 »

Is your cover of the coolant expansion tank or the new blue version is still the old black version?
The blue cover is better ;)
What is the diameter of the Pro-Maf?
Otherwise, a dream car and the Jetta also :thumbs:

Have fun in the forum
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

wasmachen hat geschrieben:...Mojääään hier :up:
Kann mal hier einer den armen Heiter sagen, er soll sich mal n neuen Kühlerausgleichsbehälterdeckel (wasn Wort ;) ) holen?!

Oder hat er n Blauen laminiert??
Kühlerausgleichsbehälterdeckel = Ebay.de ;)
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

GolfII-VR6 hat geschrieben:Is your cover of the coolant expansion tank or the new blue version is still the old black version?
The blue cover is better ;)
What is the diameter of the Pro-Maf?
Otherwise, a dream car and the Jetta also :thumbs:

Have fun in the forum
I used to have 95mm MAF housing with orginal sensor. It works, but not optimal.
The 80mm Pro-Maf is so much better and accurate. It flows over 900 wheel hp on Mustangs and other V8s..
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Benutzeravatar
designer2k2
VR6-Chefkonstrukteur
VR6-Chefkonstrukteur
Beiträge: 4841
Registriert: 19.07.2007, 21:45

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von designer2k2 »

Hello :crazy2:

yes we love pictures! :applaus:

And what a build, nice car :up:
designer2k2.at
Golf 3 VR6 Syncro Kompressor für den Spaß, Golf 1 Cabrio zum Cruisen, A4 für den Alltag.
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

Awic ice tank

Bild
Bild


600hp air/water intercooler.

Bild
Bild

Bosch air/water pump

Bild

Just some test fitting and idea thinking..

Bild


600hp diy kit w/Bosch Cobra pump and a ice/water tank.

Bild
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Benutzeravatar
BlueV6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 21
Registriert: 05.11.2012, 20:13

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von BlueV6 »

:applaus:

Nice CAR !

:up:
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

BlueV6 hat geschrieben::applaus:

Nice CAR !

:up:
Thank you :)
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
MULLE123
VR6-Chefmechaniker
VR6-Chefmechaniker
Beiträge: 1226
Registriert: 04.12.2008, 23:29

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von MULLE123 »

Looks nice! U think one fan is enough? I would take two to cover as much surface as possible. Especially without the original air duct.
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

MULLE123 hat geschrieben:Looks nice! U think one fan is enough? I would take two to cover as much surface as possible. Especially without the original air duct.
One fan should be fine. Ive seen several awic setups with smaller awic radiators and no fan. Should be fine. But i just took a look at it ,and it is space for two fans. 2x10"
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
MULLE123
VR6-Chefmechaniker
VR6-Chefmechaniker
Beiträge: 1226
Registriert: 04.12.2008, 23:29

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von MULLE123 »

Ok, keep us posted ;)
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

Turbo off. Not sure if the Turboservice company can measure the air flow before/after with the billet wheel installed.
They are gonna balance it on and take a look at my 5 year old turbo. It looked in very good shape when i took it off. No shaftplay, no damages to any wheels. Hope it will last for more years. For a fwd street car that are not driven so much on the freeway, the GT35R is very good. If I lived next to the highway, it would felt a little short..

GT35R T3 ar1.06. Full boost @ 3700 rpm.

Bild

Bild
Bild
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Benutzeravatar
1master1
VR6-Fahrer
VR6-Fahrer
Beiträge: 400
Registriert: 28.12.2008, 21:32

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von 1master1 »

Nice very nice :up: :up: :applaus: :applaus: :applaus:
How satisfied are you with the brake system R32.
Maiden-VR6
Damenradfahrer
Damenradfahrer
Beiträge: 25
Registriert: 11.10.2013, 10:52

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von Maiden-VR6 »

1master1 hat geschrieben:Nice very nice :up:  :up:  :applaus:  :applaus:  :applaus:
How satisfied are you with the brake system R32.
Its not easy to fit 17" wheels to it. I had a set off OZ Mito 1 7.5x17" ET35. They did not fit.
R32 brakes are heavy. But they stop the car. 35000km on EBC Yellowstuff pads. Great performance and will hold fine for alot more.
2016 Skoda Superb avant 150 TDI 4x4
1996 Golf VR6 Turbo.
Billet Garrett GT35R 1.06, 02M DRP, Lugtronic/Vems V3.6, ID 1000cc, Peloquin diff, FX850 twindisc, Driveshaftshop axels, H-profil rods, 82,5mm Wiseco 9:1, Kinetic motorsport, Water to air intercooler, , Bosch 044, Fuelab, Fragola, Autometer, DLI Tecknik, TT 268 cams, 334mm und Porsche 6 pot
Benutzeravatar
GolfR29
VR6-Meister
VR6-Meister
Beiträge: 1661
Registriert: 03.05.2010, 18:51

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Beitrag von GolfR29 »

Yellostuff mit welchen Scheiben,waren normale ohne nuten und Löcher richtig?

bitte jemand übersetzen mein english ist... :flucht:
Alltag: Audi80 B4 Avant Quattro

Spaß: Golf3 VR6T FWD
Lupo TDi
Antworten
  • Vergleichbare Themen
    Antworten
    Zugriffe
    Letzter Beitrag