Seite 4 von 5

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 30.12.2013, 20:41
von GolfII-VR6
The question of the previous speaker:
Yellow Stuff with which discs? Normal without grooves and holes? right?
The Name of the Discs?

MfG

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 31.12.2013, 10:49
von Maiden-VR6
GolfR29 hat geschrieben:Yellostuff mit welchen Scheiben,waren normale ohne nuten und Löcher richtig?

bitte jemand übersetzen mein english ist... :flucht:
Yellowstuff on orginal 334mm discs.

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 31.12.2013, 11:55
von GolfR29
hi, orig VW disc ATE?

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 02.01.2014, 20:52
von Maiden-VR6
GolfR29 hat geschrieben:hi, orig VW disc ATE?
Yes

Bild

Bild

288mm vs 334mm

Bild

Bild

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 02.01.2014, 21:03
von GolfR29
Danke,also Thank You :up:

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 06.01.2014, 21:48
von 1master1
Hi
you can with help regarding the sleeves where you can buy something
ImageUploadedByTapatalk1389041268.208507.jpg

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 06.01.2014, 23:17
von Maiden-VR6
Ohh.. I cant remember. Bought it in USA. Made a diffrence from the orginal rubber.

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 08.01.2014, 22:54
von Maiden-VR6
11 blade Billet wheel and a new resircluted Tial QR 50mm bov in the right colour :up:

Bild
Bild
Bild
Bild

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 09.01.2014, 02:20
von MULLE123
Looks nice. Which boost? Dyno is planned?
I hope i haven't missed it but what about your gear? Something special?

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 09.01.2014, 05:45
von Maiden-VR6
Boost is adjusted from 1 -2 bar. Run 1.5 bar most of the time. Never had it on dyno.
Gearbox is from Bora V6 4motion. 02M drp code.
Peloquin fwd diff, Clutchmasters FX850 twin disc with custom axels from The driveshaftshop.

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 28.07.2014, 20:27
von Maiden-VR6
In march i got the 35R back from balancing @ 80.000 RPM. Maxed out @ 109.000RPM just to check if everything was ok. And it was. Turbo is in a very good shape. Gotta love the British turbo tech guy "Greg" that works for http://www.turbo.no. What an service and support!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Test fitting some parts. Waiting on some parts as well...

Bild

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 28.07.2014, 20:28
von Maiden-VR6
Some updates done..

Bild

Bild

Bild

Bild

Fragola hose end, forged:

Bild

Bild

Bild


Autometer fuelpressure cauge

Bild

New Fragola AN10 to the Mocal cooler

Bild


New straps for the fuel tank.

Bild

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 28.07.2014, 20:31
von Maiden-VR6
New Fragola an3 oil feed for the GT35R.

Bild

Bild

Bild

DEI heat products..

Bild

Bild

Old and new vacuum. New and old turbo return oil line. Fragola AN10.

Bild


Bild

Bild

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 28.07.2014, 20:34
von Maiden-VR6
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Idle.. Oil pressure, electric fuel pressure and boost.

Bild

Re: My Golf 3 VR6 Turbo history from Norwegen

Verfasst: 28.07.2014, 21:46
von GolfR29
:up: